[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 Best Practice

Joost van Berckel | Content Online info at contentonline.nl
Fri Apr 24 23:24:58 CEST 2009

Beste Lijst,

Het is een tijdje stil geweest met mijn posts, maar ik wil dit graag met
jullie delen. Sinds 2003 ben ik begonnen aan TYPO3 projecten. Sinds die
tijd heb ik erg veel geleerd, en sterker nog leer ik elke dag nog steeds
iets nieuws, mede dankzij deze lijst :-).

Ik heb een paar maanden geleden de WEC (Web Empowered Church)
installatie geprobeerd en was hier erg van onder de indruk. Goed werk
van o.a. Jeff Segars. In een paar minuten een site kant-en-klaar. Echter
merkte ik wel dat het qua templates niet erg netjes in elkaar stak.
(Jammer dat ik niet bij de T3CON09 kon zijn in Dallas).

Ik heb nu de WEC installatie aangepast en verder aangevuld met bepaalde
extensies, gebruikersbeheer en workflow en opgeschoonde en opgeslitste
Typoscript templates (met dank aan Patrick van Netcreators), en nog wat
Real URL instellingen en Gifbuilder ideeën. Hiernaast heb ik aan de
serverkant veel van Dmitry Dulepov geleerd (gratis TYPO3 boek,
http://dmitry-dulepov.com/e-books/typo3-installation-and-upgrade.html).

Ik loop nog tegen wat vragen aan, zo wil ik bijvoorbeeld de calendar
base extensie verder onder handen nemen, zodat ICS en RSS werkt. Ook zou
ik de mini kalender weergave willen uitbreiden, zodat meldingen
(agendapunten) d.m.v. hover zichtbaar worden als ik over een bepaalde
datum heen beweeg.

Graag zou ik de kennis met meer mensen willen delen en uitwerken. Ik wil
dit dan ook voorleggen aan TYPOTYCOON.COM. Ik ben hier namelijk ook bij
betrokken.

Heeft iemand anders uit deze lijst interesse om hier verder naar te
kijken of wil een demo account, laat me het dan even weten.

Graag verneem ik jullie reactie. O, ja een voorbeeld van een site die is
gemaakt volgens bovenstaande methode heb ik onlangs opgeleverd, zie
http://www.bcpijnacker.nl

Met vriendelijke groeten,

Joost van Berckel

Content Online
TYPO3 consultancy and open-source solutions

R.P. Geerligssingel 36
2642 AV PIJNACKER
The Netherlands
Tel       : +31 (0)15-2160530