[TYPO3-UG Dutch] Zoeken met Google in typo3

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Mon Apr 6 20:48:06 CEST 2009

Otto van Bruggen schreef:
> Hoi Ric,
>
> Als ik het allemaal goed begrepen heb moet je de crawler gebruiken om het
> met tt-news goed aan de slag te krijgen. Maar dat kan ik fout hebben.
>
> Het installeren van de crawler geeft eigenlijk het gedoe.
> Cronjobs en indexeren van de site.
> Kasper heeft er een mooi filmpje van gemaakt van 3 kwartier.
>
> Dat moet toch simpeler kunnen...

Indexed_search heeft de crawler niet per se nodig, maar dan worden
pagina's geïndexeerd op het moment dat iemand de pagina bezoekt. Vaak is
dat de redacteur die het resultaat toch even controleert :-)

Voor tt_news kun je gebruik maken van het indexeren van database
records. Kijk eens op:
http://typo3.org/documentation/document-library/extension-manuals/doc_indexed_search/4.2.1/view/1/4/
Daar vind je een plaatje met als Type: Database records.
Vlak daaronder valt te lezen: "A fancy option is the “Index Records
immediately when saved” - which will index records as they are saved
through “TCEmain”!"

Makkelijker kan haast niet; zodra een nieuws record opgeslagen wordt in
de backend wordt het geïndexeerd!

De crawler indexeert braaf de site volgens de ingerichte Indexing
configurations, maar je kunt met een beetje fantasie ook zonder door het
leven.

--
Jigal van Hemert.