[TYPO3-UG Dutch] Probleem met BE en FE login

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Mon Apr 6 07:04:27 CEST 2009

Hoi Roel,

> Jouw vraag of ik misschien EFA Fontsize gebruikte had ik ontkent, maar
> nu kom ik er opeens achter dat er in \fileadmin\scripts\ de bestanden
> efa_fontsize.js en efa_fontsize-en.js voorkomen.
>
> Ik begrijp dat het voor het veranderen van de lettergroote gebruikt
> wordt. Dat kan kloppen, want ik maak gebruik van het YAML für Typo3
> framework van Dirk Jesse, waarbij via het menu je de mogelijkhied hebt
> de lettergrootte te vergroten of te verkleinen.

De TYPO3 bug tracker is soms heel nuttig:
http://bugs.typo3.org/view.php?id=10686
"Further investigation has revealed that this was caused by the
efaFontSize script used in the YAML framework. The faulty file is
cookies.js, line 81 and following."

Verder vinden we nog:
http://bugs.typo3.org/view.php?id=10216
Ook daarin wordt YAML gebruikt, alleen zit er in deze een mooie cookies.js
die de andere cookies met rust laat...

> Kan ik die scripts veilig verwijderen?
Je zou kunnen beginnen met het vervangen van cookies.js, zoals in de bug
reports wordt genoemd. Bij een site met efa_fontsize bleek dat ook
voldoende.

Overigens ben ik geen fan van al die font-size knopjes in een site. Mensen
die het hard nodig hebben kunnen de knopjes nauwelijks zien en gebruiken
al eigen software om beeldscherminhoud te vergroten, of gebruiken de
zoom-functies van moderne browsers zoals FF3 en IE7+ (die de lay-out
intact laten en ook plaatjes vergroten). De mensen die de knopjes wel zien
hebben het niet nodig.

--
Jigal van Hemert.