[TYPO3-UG Dutch] Probleem met BE en FE login

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Mon Apr 6 00:52:47 CEST 2009

Hey Roel,

Roel Neumann schreef:
> Een zeer verhelderend stuk. Helaas werkt voor mij de oplossing van
> JacaScript uit te schakelen niet.

Dat was geen oplossing, maar een klein stukje in het zoeken naar de
oorzaak. Je zou eens kunnen proberen om eerst in te loggen en daarna
JavaScript (tijdelijk) uit te schakelen?
De combinatie van het monitoren van de cookies (Firfox met Firebug en
Firecookie), het bekijken welke cookies door de server worden gestuurd
(met Live HTTP headers) gaf Volker aanwijzing dat de cookies niet door
de server werden verstuurd (anders zouden ze in Live HTTP headers
zichtbaar moeten zijn).
Uitschakelen van JavaScript zorgde ervoor dat de foute cookies niet meer
verschenen; hierdoor was de aanwijzing bewezen.

Gokken of het misschien efa_fontsize of phpMyAdmin kan zijn is een
beetje blind schieten en hopen dat je raak schiet. Het verhaal van
Volker ging erover om op een grondige manier uit te zoeken waar de
oorzaak te vinden is van het probleem.

> Overigens, in een eerder antwoord heb ik beschreven dat ik het probleem
> nu in IE8 niet meer en in Opera 9.64 niet heb.
> IE8: InPrivate Filtering uitgezet

Dat is geen oplossing, maar hooguit een workaround. Het is niet
realistisch om van bezoekers te verlangen om iets in hun
browser-instellingen te veranderen. Het probleem met de cookies zal zich
waarschijnlijk niet alleen met BE logins voordien.

> Opera: standaard al geen probleem

Wellicht blokkeert Opera dit soort cookie-operaties?

Succes met het zoeken naar de oorzaak!

--
Jigal van Hemert.