[TYPO3-UG Dutch] Zoeken met Google in typo3

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Sun Apr 5 20:20:56 CEST 2009

Je kunt zowel php_script gebruiken als het ook in een "class" gieten.
Effect is hetzelfde, thans zelf geen snelheidsverschil gevonden.

Zwaar vereenvoudigd het volgende:
Maak een pagina aan waarop je een template maakt. In de template plaats je
als code (bijvoorbeeld)
page.21 = PHP_SCRIPT_EXT
page.21.file = fileadmin/zoekformulier.php

Het bestand zoekformulier.php ziet er (zeer sterk vereenvoudigd) als volgt
uit:
<FORM target="" Method ="POST">
<input type="text" name="zoekwoord">
<input type ="submit" name="zoekformulier">
</form>
<?php
//er zijn waarden gepost
print_r($_POST);
if (!empty($_POST['zoekformulier']))
{
//zorg er in het echt wel voor dat je de invoer gegevens goed filtert.
	//het zoekwoord moet je eerst wel even ömzetten" zee:en zeeën
$keywords= str_replace(' ','+',$_POST['zoekwoord']);
	$url =
'http://www.google.nl/search?hl=nl&q=site:typo3.org+'.$keywords;
	print_r(collectdata($url));
/*
Nu zie je de complete google pagina.
Met een regular expression kan je de betreffende zoekresultaten eruit
filteren. En een eigen opmaak meegeven. Ook kan je het formulier aanpassen
etc.
Wanneer je aan het einde van de  googleurl ook &num=100 plaatst krijg je de
100 resultaten te zien.
Je kunt ontzettend veel queries doen op een dag voordat Google het teveel
vind worden. Denk gerust aan vele duizenden.
*/
}
function collectdata($url)
{
	$ch_head = curl_init();
	curl_setopt($ch_head, CURLOPT_URL, $url);
	return curl_exec($ch_head);
}
?>

Let wel beste Otto, bovenstaand is een werkend voorbeeld. Er is totaal niet
gekeken naar invoerbeveiliging etc.

Willem