[TYPO3-UG Dutch] ssl

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Sat Apr 4 13:51:18 CEST 2009

Hoi Dick,

>Een TYPO3 installatie bedient meerdere domeinen. De webserver heeft een
>server.key en server.crt voor domein01 en levert dus een waarschuwing op
>bij aanmedlen op domein02 (wat toch eigenlijk dezelfde software is). Is dit
>op te lossen of is dit een tekortkoming van apache die maar één server.key
>tegelijk ondersteunt?

Ik zal wel te simpel denken maar volgens mij kun je voor iedere virtuele
host toch een eigen SSL configuratie meegeven?

dus www.domeinnaam1.nl krijgt dus de volgende voorbeeld configuratie mee:

<VirtualHost [ipadres]:443>

### KNIP info voor het SSL verhaal

        SSLEngine on

        # EV SSL certificate geldig tot 03-03-2010
        SSLCertificateFile /etc/ssl/certs/certificaat1.cer
        SSLCertificateKeyFile /etc/ssl/certs/private_certificaat1.key
        SSLCACertificateFile /etc/ssl/certs/ev_intermediate.crt

### KNIP info na het SSL verhaal

</VirtualHost>

en www.domeinnaam2.nl krijgt dus de volgende voorbeeld configuratie mee:

<VirtualHost [ipadres]:443>

### KNIP info voor het SSL verhaal

        SSLEngine on

        # EV SSL certificate geldig tot 03-03-2010
        SSLCertificateFile /etc/ssl/certs/certificaat2.cer
        SSLCertificateKeyFile /etc/ssl/certs/private_certificaat2.key
        SSLCACertificateFile /etc/ssl/certs/ev_intermediate.crt

### KNIP info na het SSL verhaal

</VirtualHost>

Volgens mij dus gewoon een kwestie van 2 certificaten kopen en in de
virtualhost de locaties opgeven waar ze staan en klaar ben je. De simpele
basis ssl certificaten kun je tegenwoordig al voor 40 dollar of zo kopen.

Volgens mij moet bovenstaande zo gewoon werken omdat wij dit al jaren bij
Stichting GeefGratis zo ook gebruiken. Dan wel niet bij typo3 websites maar
dan nog. Kwestie van SSL certificaat instellen per virtual host toch?

Groeten,
Jordan van Bergen