[TYPO3-UG Dutch] Paginarechten via TypoScript

Henjo Hoeksma hphoeksma at stylence.nl
Sat Apr 4 13:51:11 CEST 2009

On 2009-02-26 16:36:56 +0100, Maarten Mandemaker
<maartenmandemaker at gmail.com> said:

> [Had per ongeluk reply gedaan ipv nieuw, hierbij dus nieuw topic]
>
> Goedemiddag,
>
> Is het mogelijk om de paginarechten (toon/verberg bij login ect..) te
> regelen via typoscript. Ik kan het werkelijk nergens vinden, en mijn
> probleem is niet op te lossen met de standaard mogelijkheden van het
> flexform.
>
> Kortweg komt het neer op het volgende:
>
> Toon element bij login van groep 1 behalve als deze ook groep 2 heeft.
>
> Alvast bedankt,
>
> Grt. Maarten Mandemaker

Hi Maarten,

ik denk dat dit inderdaad niet lukt met de standaard condities (maar ik
heb het niet geprobeerd). Mocht dat inderdaad zo zijn (de condititie
[usergroup = ...] ) dan moet je ff stoeien met de condities zoals in de
TSRef staan:
http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsref/4.2.0/view/1/4/

Iets

als [usergroup = <2] geeft dan wel toegang op alles van group 1 maar
niet van usergroup groter dan 1.

Als dat niet volstaat een functie schrijven en een conditie maken mbv
[userFunc = functie() ] ...

Succes!

Henjo