[TYPO3-UG Dutch] tt_news BE category instellingen voor User

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Sat Apr 4 13:51:00 CEST 2009

Hoi,

Typo3 4.2.1
Static Info Tables
TemplaVoila!
News (tt_news)
Random Images
SmoothGallery for TYPO3 (rgsmoothgallery)

Shared hosting account met recentste LAMP

Ik maak gebruik van TT_News om een redacteur van de website toe te laten
items op verschillende pagina's te plaatsen.  Met deze setup hoeft de
redacteur enkel een categorie te kiezen en het nieuwsbericht verschijnt
op de corresponderende pagina.

PROBLEEM
Wanneer een nieuw bericht aangemaakt wordt is het vakje waarin je de
categorie kan kiezen slechts 2-3 regels hoog.  Aangezien er meer dan 14
categoriën zijn is dat onhandig.  Ook mag die categorielijst wat breder.

Beide eigenschappen kan ik aanpassen via categoryTreeWidth en
categoryTreeHeigth.  Daar heb ik, via Extension Manager > tt news >
Informatie de waarden kunnen veranderen, en dit werk, voor mij als
admin, correct.

Het probleem is dat mijn redacteur, die deel uitmaakt van een BE
Usergroup, deze instellingen niet overneemt.  Daar is nog altijd de
default weergave van 3 regels hoog en 180px breed van tel.

VRAAG
Hoe kan ik mijn tt_news category-tree in de backend, die getoond wordt
bij het aanpassen of aanmaken van nieuwe nieuwsberichten, met typoscript
zo aanpassen voor mijn redacteur die deel uitmaakt van een BE Usergroup
een even breed en hoog selectievenster heeft mij?

Alvast bedankt voor het meedenken,
Marijn Depraetere