[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 Certification - 1e Examen in Nederland inMaart

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Sat Apr 4 13:50:39 CEST 2009

Hoi Sander,

> Donderdag 19 maart zal in Arnhem het eerste TYPO3 Certification examen
> afgenomen worden.
> Het examen richt zich op zogenaamde 'intergrators'. Dat zijn mensen die
> beroepsmatig TYPO3 websites bouwen voor klanten met behulp van de huidige
> TYPO3 versie en bestaande extensies.
> Wie het examen met succes aflegt ontvangt een officieel certificaat en mag
> zich dus TYPO3 Asscociation accredited TYPO3 Integrator noemen.
> Het examen is schriftelijk. De maximale tijdsduur om het examen te maken
> is drie uur maar in de praktijk zal zo'n anderhalf uur afdoende zijn.

Ik zal er niet bij zijn maar heb wel een vraag. In mijn vroege jaren ;-) heb
ik het MCSE + internet traject van Microsoft binnen 4 maanden met goed
gevolg afgelegd. Kwestie van goed leren en een training bij Computrain
volgen. Echter geldt hierbij dat je dus voorbereid wordt op het examen en
lesmateriaal krijgt waarbij je datgene leert wat je minimaal moet kennen om
het examen met goed gevolg af te ronden.

Ik zie ook een waslijst aan kennis die je moet hebben en bij de meeste typo3
integrators die zo nu en dan een website online brengen met typo3 en die dus
net komen kijken is dit allemaal niet direct parate kennis lijkt me. Om je
goed voor te bereiden op het examen en een betere integrator te worden heb
je dus lesmateriaal nodig waarin alle onderwerpen die aan bod komen tijdens
het examen besproken worden en aan de hand van praktijkvoorbeelden en
opdrachten je geleerd worden.

Nu is natuurlijk de grote vraag of het lesmateriaal om je voor te bereiden
op zo'n examen en om zelf een betere integrator te worden voorhanden is. Ben
bang van niet maar als het wel zo is hoor ik graag hoe we er aan kunnen
komen. Daarnaast lijkt mij het zeer verstandig dat dit lesmateriaal er wel
komt wil typo3 certification ook een succesnummer worden.

Groeten,
Jordan