[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 Blog

Maarten Mandemaker maartenmandemaker at gmail.com
Sat Apr 4 13:50:08 CEST 2009

Beste Patrick en Pascal,

Tjah waarom eigelijk typo ipv typo3? Ik weet het eerlijk gezegd ook niet
meer... waarschijnlijk vond ik het destijds lekkerder bekken. Veranderen
van de domeinnaam is natuurlijk lastig in verband met de rss feeds die
er hopelijk al aan liggen. Maar ik wist ook niet dat er zoiets als een
TYPOLight e.d. bestond.. dillema ;)

De blog is inderdaad geen TYPO3, om meedere redenen. De eerste was dat
ik al 4 jaar met TYPO3 werk maar nog nooit een wordpress had opgezet.
Toch geen onbelangrijke speler op de markt. Ik was erg benieuwd naar de
functionaliteiten en het gemak van het CMS. Ondanks dat ik TYPO3 blijf
gebruiken is het natuurlijk niet slecht een bij de concurrent te kijken.

De andere reden was dat wordpress gemaakt is voor bloggen. Het is even
wennen maar eigelijk werkt het allemaal prima, erg eenvoudig ook met de
duizenden thema's die je er zo inzet.

Wordpress haalt het niet bij TYPO3 als je het mij vraagt, maar aangezien
alles werkt zie ik ook geen noodzaak om het over te zetten.

Grt. Maarten