[TYPO3-UG Dutch] TemplaVoila Flexible Content Element - gifbuilder alt text

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Sat Apr 4 13:49:56 CEST 2009

Hoi,

Systeem:
T3: 4.2.1

Extensies:
Static Info Tables (static_info_tables)
TemplaVoila! (templavoila)
KJ: Image Lightbox v2 (kj_imagelightbox2)

PROBLEEM
Ik heb een TV Flexible Content Element gebouwd die perfect zijn werk
doet.  Deze CE wordt gebruikt voor een lijst met producten.

Per product wordt de titel vermeld, een afbeelding en een omschrijving.
  De titel/naam van het produkt wordt via GIFBUILDER omgezet naar een
afbeelding.  Een dynamic graphical header, als je wil.

Ik wil nu op die afbeelding een ALT-tag en TITLE-tag voorzien met de
tekst van die afbeelding.  Bijvoobeeld: de afbeelding heeft als inhoud
"mnm is een stomme naam", wil ik ook een Alt-tekst en Titletekst met
"mnm is een stomme naam" op die afbeelding.

Dit kan dus via "altText = "  Dit lukt dus ook, maar ik wil graag de
inhoud van dat veld, dus de waarde van de afbeelding, overnemen.  Het
doel is om een dynamic graphical header te maken binnen een TV Flexible
CE die de waarde overneemt van een veld binnen dat Content Element.

Het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik de waarde van een veld
binnen een TV Flexible CE moet opvragen om te gebruiken binnen TypoScript.

Voor de volledigheid hier nog even de typoscript die gebruikt wordt:

<TypoScript>
10 = IMAGE
10.file = GIFBUILDER
10.file {
XY = 800,44
backColor = #800000
10 = TEXT
10.text.current = 1
10.textMaxLength = 54
10.fontColor = #FFFF9A
10.fontFile =
fileadmin/templates/hobbyatelier-2008/resources/beyondwonderland.ttf
10.niceText = 0
10.offset = 1,30
10.fontSize = 40
}