[TYPO3-UG Dutch] Is het via typoscript mogelijk uit te lezen of een pagina "afgeschermd" is?

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Sat Apr 4 13:49:37 CEST 2009

Hoi Jos,

> Dan kom je denk ik bij zoiets in de buurt:
> [loginUser = *][usergroup = *]
> laat pagina zien
> [else]
> laat je inlogpagina zien
> [end]
> Of iets dergelijks denk ik?

Bovenstaande werkt maar hierbij wordt alleen gecontroleerd of iemand
ingelogd is ja/nee. Hiermee kan ik dus inderdaad het volgende regelen:

1. indien iemand niet ingelogd is laat de INLOG template zien
2. indien iemand ingelogd is laat dan de normale template zien

Dat gaat dus nu. Dat is al mooi maar omdat je standaard niet ingelogd bent
krijg je de inlog template nu bij ALLE pagina's te zien. Ik wil dat dit
alleen gebeurt bij de pagina's die daadwerkelijk op de typo3 manier
afgeschermd zijn. Dus dat je bij 'access' een usergroup geselecteerd hebt
bij een pagina. Indien een pagina een usergroup heeft gekregen dan moet de
inlog template getoond worden en anders de normale template. Dit zou moeten
betekenen dat:

1. alle [normale] pagina's zijn met de normale template opvraagbaar zonder
ingelogd te hoeven zijn
2. alle [afgesloten] pagina's worden met de inlog template getoond waardoor
men eerst moet inloggen (dit is dus een afwijkende template)
3. alle afgesloten pagina's worden met de normale template getoond wanneer
men ook daadwerkelijk ingelogd is.

Iemand nog een suggestie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Groeten,
Jordan