[TYPO3-UG Dutch] tt_news list-mode, alleen link bij records van type link external url of link internal page

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Sat Apr 4 13:49:31 CEST 2009

Dat kan inderdaad met een vuil truukje.

Het news-type wordt in de database bij het veld "type" weergegeven als
zijnde 0, 1 of 2.

0 = gewoon nieuwsbericht
1 = interne link
2 = externe link

Nu bestaat er al een conditional-more link ergens op internet, maar die
kijkt of er voldoende woorden zijn in het bericht zelf om wel dan niet
de link weer te geven .  Zoals je weet worden nieuwsberichten afgesneden
(crop) na een aantal tekens.  Deze conditional-more link zoekt in de
database naar het veld "content" (denk ik) en rekent daar de waarde van
uit.  Allemaal goed en wel, maar da's je vraag niet :-)

Als je de conditional-more link typoscript dan ook aanpast dat hij, in
plaats van de waarde van het veld "content", zoekt naar de waarde van
"type" kan je een 'bug' misbruiken.  Een "gewoon artikel" zonder interne
of externe link is volgens de tabel 'type' verbonden aan de waarde '0'.
  En voor php is 0 gelijk aan NULL.  NULL is dus geen parameter (wat 1
of 2 wel is), dus is de voorwaarde niet voldaan, dus is er geen link.

Voor je gemak: hier de code.  Heb er voor de volledigheid ook nog even
het crop-probleem opgelost en wat datum-formatting bijgezet zodat alles
Nederlandstalig wordt vormgegeven.  Zo krijg je je systeem zoals je die
zou willen, zonder dat je nieuwsbericht afgekapt wordt en met je datum
in een nederlandse dataformat.  De link van de more-link wordt ook nog
even in een span gestopt met de class "morelink", dus die kan je mooi
vormgeven met CSS.

-> Start code

plugin.tt_news {
# --- rendering of LIST news --- #
   displayList {
     date_stdWrap.strftime= %A %e %B %Y
     time_stdWrap.strftime= - %Hu%M
     subheader_stdWrap.crop = 23000000000 | ... | 1

# --- conditional MORE link --- #
     subheader_stdWrap {
     stripHtml = 0
	append = TEXT
	append.data = register:newsMoreLink
	append.wrap = <span class="morelink">|</span>
	append.if.isTrue.field = type
   	}
}

-> Einde code

Voor de volledigheid: dit stukje zet je in je SETUP van je template,
natuurlijk.

Veel succes,
Marijn Depraetere