[TYPO3-UG Dutch] enkele div verversen

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Fri Oct 24 16:18:30 CEST 2008

Je kan het met ajax doen alleen dan is de indexatie door google weer slecht.
Thans afhankelijk van hoe je het doet.
Je kunt de informatie door middel van hide en show tonen (dan is alle
content reeds aanwezig en die toon je dmv hide en show)
Of via een post/get call opvragen. Dan vervang je de inhoud van de div door
het resultaat van die call. Daar kleven wel wat nadelen aan. Je moet er in
iedergeval voor zorgen dat de gebruiker wel door heeft dat er iets gebeurt,
anders blijven ze op de knoppen klikken en ligt je server er vrij snel uit
ivm de vele requests die hij te verstouwen krijgt.

Persoonlijk zou ik gewoon voor de complete page refresh gaan.

Frames en iframes kan ook. Worden op zich prima door google ingelezen, als
je er maar voor zorgt dat elke pagina aan de "eisen" van google voldoet. En
dat doe je meestal niet met frames.

willem