[TYPO3-UG Dutch] .patch bestanden

Patrick Broens patrick at netcreators.com
Fri Oct 24 14:50:43 CEST 2008

Ik zou zelf TortoiseSVN lokaal installeren als je dit lokaal wilt
patchen. Heeft een aardige user interface en werkt niet via de command
line (kan wel, hoeft niet)

Het probleem met patches in de bugtracker is dat deze vaak gebaseerd
zijn op svn versies, die al een stuk verder liggen dan de officiele
releases. Aan de core wordt continue gewerkt en daardoor kan het zijn
dat een bestand van een officiele release niet meer klopt in
vergelijking met de patch. Je dient dan te patchen op de svn versie
waarop de patch gemaakt is

Patchen kan ook problemen met zich meebrengen. Het biedt namelijk geen
garantie dat je systeem daardoor stabiel blijft. Bij extensies zal dat
wel meevallen. Kijk in ieder geval op de svn van de extensie, als die
bestaat, of die regelmatig geupdate wordt. Is dat zo, dan zou ik in geen
patch uitvoeren, omdat men hard aan het werk is binnen zo'n extensie en
zo'n extensie erg onstabiel kan zijn. Bij de core zou ik zowiezo niet op
de svn patchen.

Als een patch geschreven is op een officiele release van een extensie,
dan kun je die eenvoudig doorvoeren op die officiele release. Je hebt
dan niets te maken met svn versies.

Patchen is niet zonder gevaar.

Patrick