[TYPO3-UG Dutch] Vreemd probleem met RealURL

Eef Wesselink eef.wesselink at home.nl
Mon Oct 20 14:02:53 CEST 2008

Beste mensen,

Blond of blind, maar ik weet het even niet meer, ik stoei al een heel tijdje
met een probleem met RealURL; zie mijn TS met de opmerking betreffende de
laatste accolade voor het menu:

page = PAGE
page.typeNum = 0
page.10 = USER
page.10.userFunc = tx_templavoila_pi1->main_page

page.shortcutIcon = fileadmin/templates/design/favicon.ico

#Left navigation
    lib.mymenu = HMENU
    lib.mymenu {
    1 = TMENU
    1 {
    noBlur = 1
    wrap = <ul id="menu"> | </ul>
    NO = 1
    NO {
    ATagTitle.field = abstract // description // subtitle
    allWrap = | <span class="hidden"></span>
    wrapItemAndSub = <li>|</li>
    stdWrap.htmlSpecialChars = 1
    ATagBeforeWrap = 1
    }
    CUR < .NO
    CUR = 1
    CUR {
    wrapItemAndSub = <li>|</li>
    doNotLinkIt = 1
    stdWrap.htmlSpecialChars = 1
    }
  }
  2 < .1
  3 < .1
  4 < .1
}           deze accolade hoort er wel te staan, vreemd genoeg werkt dan het
menu niet meer en worden de stylesheets genegeerd (ze staan notabene gewoon
in de broncode van de html-pagina op exact dezelfde wijze vermeld als
wanneer deze accolade er niet staat), wel worden dan de links omgezet zoals
het hoort, maar ze werken niet; ik blijf op de homepage (staat de accolade
er niet dan werken de links wel en is ook m'n opmaak weer netjes, maar
worden de links weer niet omgezet door RealURL...)

# RealURL #
config.simulateStaticDocuments = 0
config.baseURL = http://athlon6k2x/typo3-421/
config.tx_realurl_enable = 1

Op dezelfde server draait op hetzelfde niveau een website waar het allemaal
wel goed werkt, dus aan mod_rewrite ligt het niet.
Ook gebruik ik dezelfde .htaccess.

Het volgens mij enige opmerkelijke verschil tussen beide sites is dat op de
werkende site de directories fileadmin, t3lib, typo3, typo3conf, typo3_src,
typo3temp en uploads in de root van de site staan en op de site met
problemen in een directory cms staan.
Beide sites maken overigens gebruik van TemplaVoila.

Iemand een idee wat ik fout doe?
Of is er sprake van een bug in RealURL? (harde verwijzingen naar
bovengenoemde directories in de root, waardoor het niet werkt als deze in
een andere directory staan?)

Graag hoor ik jullie opmerkingen,

met vriendelijke groet,

Eef Wesselink