[TYPO3-UG Dutch] over menu, sitemappen en dat soort zaken..

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Tue Oct 14 23:37:08 CEST 2008

Hoi Piet,

piet roorda schreef:
> ..
> beste mensen,
> Zo na het eten het menu overpeinzend:

Mag ik je adviseren je in het menu te verdiepen vóór je gaat eten. :-)

> Bij: http://www.barnesandnoble.com/sitemap/index.asp (boeken)
> en: http://www.Ikea.nl (uw stoel)
>
> Eigenlijk wil ik ook een sitemap in mijn menu.

Ook hier zijn er weer vele wegen die naar Rome leiden. Er is een
contenttype die al een eind in de richting gaat.

> in of een li of een ul en dan zelf bepalen welke pagina's, of
> misschien zelfs artikelen
> maw, niet slaafs de boom volgen in dat punt van je menu

Als je bestudeert hoe in css_styled_content dit menu opgebouwd wordt
krijg je visioenen van welhaast onbeperkte mogelijkheden.

Daarnaast zul je op de een of andere manier (en ook hier zijn weer vele
mogelijkheden) iets als een flyout menu moeten inbouwen om tot een B&N
oplossing te komen.

> Iemand een idee welke typoscript route ik moet volgen?
> ik denk dat het op zich zonder Ajax/ Javascript zou moeten kunnen:
> schone css ("list appart")

Dat laatste ben ik geneigd met je eens te zijn, alhoewel ik de oplossing
niet 1-2-3 uit m'n mouw schud. Maar met js wordt het wel een stukje
gemakkelijker.

> cheers,
> piet

Met vriendelijke groeten,