[TYPO3-UG Dutch] tt_news links openen in een iFrame

chris konijndesign at gmail.com
Mon Oct 13 13:29:32 CEST 2008

Het probleem is alsvolgt.

Een tt_news list heeft links naar een Single element, die niet in een
nieuwe pagina moet worden geladen, maar in een iFrame op dezelfde pagina.

Ik wil dit graag hebben, omdat de list in een javascript carousel wordt
geladen, en ik wil ook graag dat de carousel niet steeds opnieuw wordt
geladen zodra de single wordt geopend in. Vandaar dus dat ik dit in een
iFrame wil laden.

Het probleem is gedeeltelijk opgelost, maar via een omslachtige
manier...(http://www.konijndesign.nl/detail/).

Het blijkt dat bij het toevoegen van deze typoscript

plugin.tt_news {

	pageTypoLink.target = iframe2
	pageTypoLink.extTarget = iframe2

}

het type tt_news "Externe link" wel wordt geladen in het iFrame, maar de
Single elementen van het type "nieuws" wordt niet geladen in een iFrame,
omdat ik niet kan zeggen dat de targets van deze links moet worden
geopend in het iFrame.

Het omslachtige nu, is dat ik per tt_news item moet aangeven dat een
externe pagina moet worden geopend, en dat ik vervolgens ook die
pagina's moet aanmaken in de typo3 pagetree. Het zou natuurlijk veel
makkelijker zijn als ik gewoon een tt_news item aanmaak en dit
automatisch wordt geplaatst in het gewenste iFrame. Dit scheelt namelijk
steeds weer 1 stap.

Is het probleem nu duidelijk omschreven?

Groet,

Christiaan Uythoven