[TYPO3-UG Dutch] meertalige site: vertaling niet zichtbaar

Bart Boeschen Hospers typo3 at ourlastyear.nl
Thu Oct 9 14:42:47 CEST 2008

Ls,

Op mijn site (TYPO3 4.2.1) is de standaard vertaling van de teksten
Nederlands.

Nu wil ik er de Engelse taal gaan toevoegen, echter werkt dit nog niet
naar behoren. Hetgeen ik nu gedaan heb:

1) via List een Website Language aangemaakt (English dus)
2) Op de homepagina voor het eerste content element een Localization
aangemaakt met daarin een Engelse tekst
3) De extension 'sr_language_menu' toevoegd op de homepagina met daarbij
'Languages to select from' gezet op English met de vlag van GB.
4) Voor de duidelijkheid aan pageTSconfig toegevoegd dat de standaard
taal NL is:
      mod.SHARED {
        defaultLanguageFlag = nl.gif
        defaultLanguageLabel = Nederlands
      }
5) aan de template dit toegevoegd:

      config.linkVars = L
      config.sys_language_uid = 0
      config.language = nl
      config.locale_all = Dutch
      config.metaCharset = utf-8
      [globalVar = GP:L = 0]
        config.sys_language_uid = 0
        config.language = nl
        config.locale_all = Dutch
      [globalVar = GP:L = 1]
        config.sys_language_uid = 1
        config.language = en
        config.locale_all = en_EN
      [global]

6) Nu ga ik naar de homepage, waarbij bij de language selector (alleen)
de engelse vlag te selecteren is. Echter als ik daarop klik, krijg ik
gewoon dezelfde pagina voor m'n kiezen en dus niet het vertaalde content
element.

Iemand die mij kan vertellen wat ik vergeten ben of wat ik verkeerd heb
gedaan?

Groeten
Bart Boeschen Hospers