[TYPO3-UG Dutch] ID codes naar RealURL in template

Rob De Vries spam_this at pandora.be
Wed Oct 1 17:52:11 CEST 2008

Rik Willems - Actiview wrote:
> Dag lijst,
>
> Ik heb bedacht dat ik het volgende wil, en vraag me af of dat kan. In
> mijn html template wil ik links opnemen naar pagina's in de site. Omdat
> de titel wel kan wijzigen, en dus de url met RealURL, wil ik die
> eigenlijk niet opnemen. Maar werken met index.html?id=X vind ik ook niet
> netjes. Kan ik in de template iets opnemen waardoor deze id codes worden
> verwerkt naar de RealURL, zoals dat binnen TYPO3 ook kan?
>
> Groeten,
> Rik

Dag Rik,

'vaste' links kan je beter niet in je template zetten om de reden die je
zelf net meld.

je kan het wel doen met typolink:

temp.linkinmijntemplate = TEXT
temp.linkinmijntemplate {
		wrap=|
		value = Klik hier
		typolink.parameter = 72  #-> ID van link pagina
		}

of je kan ook gewoon een HMENU aanmaken met 'vaste' pagina's

temp.menuinmijntemplate = HMENU
temp.menuinmijntemplate.special = list
temp.menuinmijntemplate.special.value = 1,2,3
temp.menuinmijntemplate {
	wrap = <div id="funcnav"> | </div>
	includeNotInMenu = 1
	1 = TMENU
	1 {
	expAll= 1
	noBlur = 1
	wrap = <ul class="navlist"> | </ul>

	NO {
		wrapItemAndSub = | &nbsp;&#124;&nbsp; |*| |  &nbsp;&#124;&nbsp; |*| |

}

	1.ACT < 1.NO
	ACT = 1
	ACT {