[TYPO3-UG Dutch] tt_news velden

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sat Nov 29 06:06:51 CET 2008

Hoi Idar,

Idar Creative wrote:
> Is het mogelijk om bepaalde velden aan/uit te zetten bij de sysfolder map in
> de backend?
>
> Dus dus bij de ene is de veld "Links" wel te zien en bij de andere niet!
> (restrictie op group nivo!)

Je kunt de backend forms configureren via de Page TSconfig.
Kies voor de betreffende map Edit page properties en je vindt onder het
veld voor de paginatitel een TSconfig veld. Met

TCEFORM.[tablename].[field].disabled=1

kun je velden uitschakelen. Voor tt_news en het links veld wordt dit dus

TCEFORM.tt_news.links.disabled=1

Als je dit ook nog alleen voor een bepaalde groep wilt instellen dan zie
ik even geen mogelijkheden, aangezien je in TSconfig instellingen geen
constanten en condities (voorwaarden) kunt gebruiken.

Op
http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsconfig/4.1.0/view/1/3/#id3983057
lees je meer over de verschillende mogelijkheden van TCEFORM

Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.

--
Jigal van Hemert.