[TYPO3-UG Dutch] Gedrag header-regels

H. Hahn h.hahn at hahn-informatica.nl
Tue Nov 18 12:43:47 CET 2008

Dat ik <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> kan weghalen, was me al
duidelijk. Ik heb dat ook inderdaad gedaan - het betrof toto nog toe
alleen kleine testpaginaatjes.

De vraag was echter hoe het mogelijk is dat een en dezelfde validator
(in casu de plugin "HTML Validator" in Firefox) bij de ene pagina wel en
bij de andere niet mekkert over die ene regel met <?xml version="1.0"
encoding="utf-8"?>. Zo'n regel is óf fout óf goed, zou ik zeggen, temeer
daar de context in wezen steeds dezelfde is.

Bovendien roept de reactie van Piet Roorda nog een andere vraag op: als
de regel weg kan, waarom staat hij er dan überhaupt? Wat is de bedoeling
ervan?
H. Hahn