[TYPO3-UG Dutch] structuur website

Rik Willems rik at actiview.nl
Mon Nov 17 14:37:31 CET 2008

Beste Rob en Daniel,

Bedankt voor jullie reacties. Onderstaande is onderdeel van wat ik wil
en lukt ook, het gaat met om het vervolg. Ik begrijp dat de omschrijving
wat vaagjes is, ik probeer het nogmaals. Ondertussen heb ik wel een
manier bedacht om het voor elkaar te krijgen.

De structuur zoals ik die aangeeft is van de website. Deze is opgedeeld
in 4 hoofddoelgroepen, met in twee daarvan een verdere onderverdeling
van 6 subgroepen. Deze worden apart 'aangeschreven', in het begin van de
site moet een bezoeker dus een keuze maken uit deze groepen.

Nu heeft iedere subgroep een eigen 'homepage' met daarin een specifieke
tekst, een nieuwslijstje, een korte agenda en navigatie naar
subpagina's. Nieuws en agenda zijn gespecificeerd per subgroep (via
categoriën voor nieuws en agenda). Natuurlijk moeten de nieuwsartikelen
en agendapunten ook een single view hebben. Dit wil ik graag doen zonder
in ieder subgroep aparte pagina's aan te maken, met een element single
en archive.

Dit kan eenvoudig door in de root van de site deze pagina's neer te
zetten en deze te linken. Maar, de navigatie moet per subgroep blijven
staan en daar wordt het lastig.

Nu heb ik bedacht de elementen gewoon op die homepages van de doelgroep
te zetten en met een conditie het juiste contentelement er in te zetten:

[globalVar = HTTP_GET_VARS|tx_cal_controller|type=tx_cal_phpicalendar]
of
[globalVar = HTTP_GET_VARS|tx_ttnews|tt_news > 0]

Hopelijk maakt ik het met bovenstaande iets duidelijker. Als jullie
ideeën hebben hoe het beter/efficienter kan dan mijn huidige oplossing
hoor ik het uiteraard graag.

Groeten,
Rik