[TYPO3-UG Dutch] Gedrag header-regels

H. Hahn h.hahn at hahn-informatica.nl
Sat Nov 15 14:13:54 CET 2008

In Typo3 heb ik ingesteld dat de websites aan "XHTML Strict 1.0" moeten
voldoen. Dat werkt. Helemaal bovenin de source van de pagina komt te staan:
<pre>

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<!DOCTYPE html
   PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<head>
</pre>

en de W3C-validator meldt dat het inderdaad aan "XHTML 1.0 Strict"
voldoet. Tot zover geen probleem.

Maar soms wil ik een een kleinigheid buiten Typo3 om proberen. Daartoe
maak ik dan een nieuwe HTML-pagina aan door stomweg bovengenoemde
coderegels van de "view source" van een bestaande pagina te kopiëren (en
verwachten dat dat ook werkt.
Het leidt echter steevast tot een foutmelding van PHP:
"Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in (filename) on line 1"

Hoe kan dat? Wat is het wezenlijke verschil tussen ene simpele
HTML-pagina die met bovenstaande coderegels begint, en een Typo3-pagina?
Doet Typo3 wellicht verderop nog iets dat die foutmelding voorkomt?

Mvg.,
H. Hahn