[TYPO3-UG Dutch] Ajax en database

H. Hahn h.hahn at hahn-informatica.nl
Fri Nov 14 12:59:45 CET 2008

Ik overweeg om m.b.v. Ajax kleine updates in de MySQL-database te plegen.

Maar voor zover ik begrepen heb, heeft een door Ajax gestart PHP-script
geen weet van de database. Er zal dus een stuk code bij moeten om de
database te benaderen.

In principe is deze code al aanwezig in de ingewanden van Typo3. Nu
vraag ik me af of er een bepaald php-bestand in Typo3 is dat ik kan
includen in het door Ajax te starten script. Dat zou me een hoop
gecodeer en getest schelen. Een dergelijk script moet natuurlijk wel
uitsluitend PHP bevatten en geen HTML, Javascript of wat dan ook wat als
door PHP als "output" wordt gezien (dus ook geen lege regels).

Kan iemand me vertellen of dit inderdaad kan, en zo la, welk(e)
bestand(en) ik dan moet includen (en zo nodig: in welke volgorde). En
niet te vergeten: welke functie(s) ik moet aanroepen en met welke
parameters.
Bedankt.
H. Hahn