[TYPO3-UG Dutch] mod_gzip recommended

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Wed Nov 12 11:38:53 CET 2008

Je kunt kijken in de headers van veel websites (bijvoorbeeld via firefox
plugin "live http headers").
Je ziet dan staan:
Accept-Encoding: gzip,deflate
Dat verstuurd jouw browser naar de server toe.
En in het antwoord staat dan (mits gzip aanwezig is):

Dan wordt de info gezipped verstuurd.

Heel erg veel websites gebruiken het (ook google en Yahoo). Zeker wanneer er
fanatiek gebruik gemaakt wordt van ajax zaken als prototype, scriptaculous,
jquery etc.
Dat zijn vaak forse bestanden (meer dan 100kb).

willem