[TYPO3-UG Dutch] mod_gzip recommended

Pim Broens - Redkiwi broens at redkiwi.nl
Tue Nov 11 16:11:17 CET 2008

Hoi Jacco,

Op zich is mod_gzip niet van wezenlijk belang voor het draaien van de
website. Vandaar ook het kopje 'Optional'. Wat mod_gzip doet is sommige
content welke vanaf de server naar je browser wordt gestuurd in eerste
instantie wordt ingepakt. Dit zorgt voor kleinere pakketen en dus
snellere websites. Maar ook tot meer CPU belasting, wat bij veel
websites weer een averechts effect kan hebben. Volgens mij is trail &
error nog een beproefde methode om te kijken wat nodig is voor jou
wensen.

Met vriendelijke groet,

Pim Broens [Redkiwi]