[TYPO3-UG Dutch] Geen advanced pagina eigenschap meer | mijn foto functie werkt niet meer....

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Sat Nov 1 14:57:57 CET 2008

Ik gebruikte voorheen altijd de volgende mogelijkheid om per pagina een foto
uit de media/resources folder te tonen op een pagina die je bij de pagina
eigenschappen instelt/upload:

In de SETUP stond destijds:

----------------------
# Foto linksboven
----------------------

temp.topmaskimage = IMAGE
temp.topmaskimage {
file = fileadmin/images/gdw_foto_lb_1_03.jpg
file.import = uploads/media/
file.import.field = media
file.import.rec = 2
file.height = 113
file.width = 156
}

subparts.FOTO < temp.topmaskimage

De subparts riep ik dan weer op in de template file:

    <!--###FOTO###start-->
    <!--###FOTO###stop-->

Bovenstaande betekent dat indien je bij de pagina eigenschappen ADVANCED
geen media bij files gekozen had je standaard file =
fileadmin/images/gdw_foto_lb_1_03.jpg te zien krijgt op die pagina's. Heb je
echter wel een bestand gekozen bij ADVANCED op de pagina eigenschappen dan
wordt dit bestand (foto) getoond in plaats van de standaard file =
fileadmin/images/gdw_foto_lb_1_03.jpg.

Dat ging tot voor kort (voor typo3 v4.2) allemaal prima, maar nu niet meer.

Sinds typo3 v4.2 is de ADVANCED pagina verdwenen bij de pagina eigenschappen
en heb je alleen nog de standard. Daar heb ik nu bij het resources tabblad
een andere foto geselecteerd maar deze komt NIET op de website naar voren
als je deze pagina opvraagt zoals dit voorheen wel werkte. Bovenstaande
functionaliteit die voor v4.2 werkte doet het dus nu niet meer.

Iemand een idee wat ik in bovenstaande moet aanpassen om het weer te laten
werken onder v4.2?

Groeten,
Jordan