[TYPO3-UG Dutch] permissions voor groepsleden

otto at webspinnerij.nl otto at webspinnerij.nl
Tue May 27 14:20:05 CEST 2008

Beste mensen,

Ik wil graag de rechten van gebruikers op een site beter leren begrijpen.

Dan kan ik ze daarna beter instellen.

Als een gebruiker nu een pagina aanmaakt dan krijgt het de rechten van de
groep. Dat is logisch en begrijp ik.

Van de 5 rechten die kunnen worden toegekend zijn er 4 aangevinkt alleen
'verwijder pagina' niet.

Wat moet je doen om ze alle 5 aangevinkt te krijgen? Ik zie wel dat ik het
handmatig kan doen maar niet automatisch.

Wat mij verder opviel is dat de groepleden ook niet kunnen herstellen.
(pagina's of pagina-inhoud)

Bij 'wijzigingen in de records' komt het allemaal prachtig in beeld, maar
het terugdraaien zelf gebeurt niet bij groepsleden, wel als de admin het
doet.

(op zich natuurlijk niks mis mee.). Ook hier wat is er nodig dat de
groepsleden ook kunnen herstellen.

Bij voorbaat dank

Met vriedelijke groet,

Otto van Bruggen