[TYPO3-UG Dutch] Make new translation of this page -> sinds typo3 v4.2.0 kunnen gewone backend gebruikers dit niet meer

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue May 20 21:47:06 CEST 2008

Hey,

Weer een bug? Of kijk ik weer ergens overheen?

Als ik als admin ingelogd ben in de backoffice van typo3 v4.2.0 in een
meertalige website kon en kan ik nog steeds kiezen voor:
Make new translation of this page: en dan kies je bijvoorbeeld NL en krijg
je ENG en NL in 2 kolommen naast elkaar.

Dit konden mijn backend users ook (gebruikersgroep met rechten hiervoor en
daar wat gebruikers in). Ze zien nog steeds alle pagina's die dit al hebben
maar als ze zelf een pagina maken in de backoffice krijgen ze niet de optie:

Make new translation of this page: te zien (ook niet als je voor TALEN /
LANGUAGES kiest in de layout). Men krijgt dus met geen mogelijkheid meer een
vertaling van een pagina online? Mis ik iets in de setup van de
gebruikersrechten wat nieuw is sinds 4.2.0 of is dit wellicht een bug?

Ik heb in ieder geval een racer in Japan zitten, Carlo van Dam ;-) die nu
niet meer zijn eigen website tweetalig kan beheren. Hoor graag hoe gewone
gebruikers die in een groep zitten een pagina kunnen aanmaken in typo3
v4.2.0 en dan een vertaling van deze pagina kunnen toevoegen. Mij is het als
ik inlog als gewone gebruiker uit dezelfde groep ook niet gelukt (alleen als
admin).

Voor alle info:

Typo3 v4.2.0
Meertaligheid (2 talen, default ENG en 2e taal NL)

Groeten,
Jordan van Bergen