[TYPO3-UG Dutch] multi domain multi language one tree andrealurl

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Mon May 12 13:21:30 CEST 2008

Hoi Daniel,
Hieronder de door mij gebruikte contstants en setup:

Template Constants:
foreignLanguageID = 1
languageVersion = English
logo = fileadmin/images/layout/logo_de.gif
basedomain = www.domein1.nl
[globalVar = GP:L>0]
 foreignLanguageID = 0
 languageVersion = Nederlands
 logo = fileadmin/images/layout/logo_en.gif
 basedomain = www.domein2.com
[global]
Template Setup:
config.linkVars = L
config.sys_language_uid = 0
config.language = en
config.locale_all = en_EN

# Dutch language, sys_language.uid = 1
[globalVar = GP:L = 1]
#config.linkVars = removeString(L)
config.sys_language_uid = 1
config.language = nl
config.locale_all = nl_NL
[global]

temp.language = COA
temp.language {
  10 = TEXT
  10.value = {$languageVersion}
  10.wrap = <span style="font-size: 12px;"> | |</span>
  10.typolink {
   parameter.data =  page:alias // TSFE:id
   additionalParams = &L={$foreignLanguageID}
    ATagParams = class="metasNo"
  }
}
config.simulateStaticDocuments = 0
config.tx_realurl_enable = 1
config.baseURL = http://{$basedomain}

Verder zijn er 2 domainname records gemaakt en betreft het one tree
multilanguage setup. Geen extra extensions behalve realurl en realurl
management. Clear all cache gedaan, clear tables bij realurl en de cache van
FF geleegd.

Wat gebeurt er:
www.domein1.nl/een-mooie-url
Bij de taalkeuze staat dan:
www.domein1.nl/en/a-beautiful-url

Waarna je klikt op de taal:
De urladresbalk:
www.domein1.nl/en/a-beautiful-url
Het menu:
www.domein2.com/en/a-beautiful-url
Bij de taalkeuze staat dan:
 www.domein2.com/en/een-mooie-url

Op het gebied van SEO niet wenselijk, daar je dan dubbele content gaat
krijgen (dezelfde content voor www.domein1.nl/en/a-beautiful-url en voor
www.domein2.com/en/a-beautiful-url

Wat ik probeer te bewerkstelligen is dat bij de taalkeuze staan:
www.domein2.com/a-beautiful-url wanneer je de engelse taal selecteert
dus zonder de taalcode en erin.

Hopelijk een beetje (ver)duidelijk(t)

Willem