[TYPO3-UG Dutch] typo3 v4.2.0 -> WYSIWYG HTML Area RTE <- CTRL+ C ?

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Wed May 7 12:21:16 CEST 2008

Hoi Jos,

> Opzich is dit ideaal.
> Tenminste nooit meer klanten die word content in de RTE plakken en daarna
> gaan klagen dat de layout verpest is :)

Daar heb je een punt ;-) hahahah. Ik heb ook tegenwoordig zo'n standaard
mail voor klanten:

Standaard werkwijze CMS WYSYWIG editors
Bij het invoegen van content via een CMS systeem met een WYSIWYG (What You
See Is What You Get) editor moet je eigenlijk nooit vanuit word of welk
ander office pakket of website pagina de opmaak kopieren en plakken omdat er
allerlei opmaak meekomt. Het is juist de bedoeling dat alles op een website
in een standaard lettertype staat. De enige juiste manier van tekst plaatsen
in een CMS systeem (maakt niet uit welk CMS systeem) is:

a. Kopieer alles in het word document wat je wil plaatsen
b. Plak het in KLADBLOK (onder windows bureau accessoires). Je raakt nu alle
opmaak kwijt en hebt de kale tekst. Je kunt i.p.v. kladblok ieder andere
ascii editor gebruiken
c. Selecter alles middels CTRL+A in kladblok
d. Kopieer CTRL+C in kladblok
e. Nu plak je het in het CMS systeem (CTRL+V) en gaat vanuit de kale tekst
weer opmaak zoals vet/schuingedrukt en zo toevoegen

Dit is de enige juiste manier om content zonder overbodige word opmaak op
een website te plaatsen.

Blijft gelden dat de mensen die zich hier aan houden en vanuit de RTE iets
willen kopieren (copy) en dan naar het kladblok willen plakken (paste) tegen
een probleem aan lopen nu omdat COPY niet werkt binnen IE7 (mijn
instellingen, ik ga nu de mail van Daniel beantwoorden ;-)

Groeten,
Jordan