[TYPO3-UG Dutch] tx_slideshow en z-index

Lars Roubroeks | IcarusVision typo3 at icarusvision.com
Thu Mar 27 23:18:26 CET 2008

Beste lijst,

Heeft er iemand ervaring met de extensie Flash Slideshow (slideshow) in
combinatie met een z-index?

Standaard wordt de flash-file nu bovenop alle andere content geplaatst,
z-index wordt genegeerd. De oplossing zou liggen in het toevoegen van het
attribuut wmode="opaque", echter dit moet op twee plekken meegenomen worden,
namelijk in de params en in de embed. Nu is de embed me wel gelukt, kwestie
van de wmode hardcoded in de pi1/class.tx_slideshow_pi1.php zetten. Echter
om het in de params te krijgen lukt me niet. Ik heb nu dus een halve
oplossing, die wel in Firefox werkt, maar nog niet in IE.

Iemand een werkende versie of een pointer in de juiste richting?

    <object classid="clsid:D27..." codebase="http://down..."
id="tx_slideshow_pi1">
  <param name="loop" value="false">
  <param name="menu" value="false">
  <param name="quality" value="best">
  -> Hier zou dus ook <param name="wmode" value="opaque"> moeten komen!
        <param name="movie"
value="typo3conf/ext/slideshow/pi1/jpgrotator.swf">
        <embed src="typo3conf/ext/slideshow/pi1/jpgrotator.swf" loop="false"
menu="false" quality="best" wmode="opaque" name="tx_slideshow_pi1"
type="application/x-shockwave-flash"
pluginspage="http://www.macr..."></embed>
    </object>

Thanks!