[TYPO3-UG Dutch] spellcheck

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV ric at alternet.nl
Tue Mar 25 16:15:46 CET 2008

Je zult in ieder geval de Nederlandse library moeten installeren, anders
werkt het niet. Standaard staat deze niet mee geinstalleerd. Oop zich werkt
het goed, maar je moet wel beseffen dat het een opensource bestand is, dus
er kunnen fouten in staan.

Standaard staat aspell geinstalleerd met alleen de Engelse dictionary,
andere talen moet je altijd installeren. Zie hieronder de link naar de Nl
lib.

http://www.freebsdsoftware.org/textproc/nl-aspell.html

Ric\

Op 25-03-08 heeft Leen Strijk <leenstrijk at tomaatnet.nl> het volgende
geschreven:

> Hallo,
>
> Ik zou graag willen weten of ik de spellcheckfunctie in de htmlarea ook
> in het nederlands kan doen.
>
> Er is zo te zien pspell geinstalleerd.
> In de backend heb ik de taal op nl ingesteld maar blijkbaar heb ik geen
> nederlands woordenboek op de server.
>
> iemand ervaring met pspell ?
>

> --
> Leen Strijk <br/>
> http://www.strijkinternetdiensten.nl <br/>
> info at strijkinternetdiensten.nl<br/>
> tel. 0513-707415<br/>
> gsm 0616810803<br/>

Met vriendelijke groeten, kind regards,

drs Ric van Westhreenen

Werken bij alterNET? Vacatures PHP ontwikkelaar, TYPO3 developer, Office
Manager. www.alternet.nl/?418

alterNET Internet BV

Archimedesstraat 2
3316 AB Dordrecht

T. 078 635 1200
F. 084 834 9697
M. 064 808 6196
W. www.alternet.nl
KvK nr.: 23092865
*Disclaimer: *
This message (including any of its attachments) may contain confidential
and/or privileged information. If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by e-mail or telephone +31 (0)78 6351200 and
or printing of this message is strictly prohibited unless otherwise stated.
You are advised to carry out a virus scan before opening any attachments as
we do not accept any liability whatsoever for any damage sustained as a
result of any software viruses.