[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 probleem Windows Server 2003 STD R2

Ronny Scheffer r.scheffer at maximedia.nl
Sun Mar 23 20:47:16 CET 2008

Hallo,

Ik heb een probleem met een TYPO3 installatie op een Windows Server 2003 STD
R2. De installatie werkt. De backend werkt helemaal, voor zover ik heb
kunnen testen. Het probleem is alleen dat het frontend niet werkt. In de
bron zie ik code staan die uit TYPO3 komt, zoals de licentie info en een
stuk Google Analytics code uit een door mij geinstalleerde extensie komt.
Het lijkt erop dat de template niet geladen word. Ik gebruik de template
Template Auto-parser (automaketemplate) en de Page Template Selector
(rlmp_tmplselector). Ik denk ook dat het probleem in de template selector
zit. De templates  worden niet geladen zowel de main als de sub template.

Dezelfde installatie draait wel op een andere Windows server. De installatie
is gekopieerd naar de 2003 R2 server. Op de originele server is een nieuwe
installatie gedaan. We hebben TYPO3 installaties draaien op meerdere
systemen. Onder andere op een Windows 2000 server, een Windows Server 2003
STD en Windows XP (mijn eigen laptop). Het is op die systemen altijd gelukt
TYPO3 aan de praat te krijgen zonder al te veel moeite. De manier waarop
MySQL en PHP geinstalleerd zijn, is ook op die systemen gelijk. Ik maak hier
gebruik van de no-install versies.

De Windows Server 2003 STD R2 waar het probleem zich nu op voordoet is
recentelijk geinstalleerd. We hebben nog een andere R2 server draaien en die
bleek hetzelfde probleem te hebben.
Ik heb verschillende versies van PHP geprobeerd (4.4.1, 4.4.7 en 4.4.8 en
een probeersel met 5.2.5). De MySQL die gebruikt is, is 4.0.26 en 4.1.22. Ik
heb geprobeerd verschillende configuraties uit te wisselen, maar dit had
geen resultaat. PHP draait niet in safe_mode.
De webserver die gebruikt wordt is IIS6. De gebruikte TYPO3 is 4.1.6, maar
een oudere 3.8.1 werkt ook niet. Hier wordt ook gebruike gemaakt van
dezelfde Template Auto-parser (automaketemplate) en Page Template Selector
(rlmp_tmplselector).

Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?
Het lijkt erop dat er iets anders is in 2003 R2.

Vriendelijke groet,
Ronny Scheffer