[TYPO3-UG Dutch] site traag, hoe debuggen?

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV ric at alternet.nl
Sat Mar 1 12:23:58 CET 2008

Hi Bart,

Het is een beetje appels met peren vergelijken tussen de twee sites. Ik vind
het niet meer dan logisch dat de tweede site sneller is, daar zitten
nagenoeg geen visuals in. Google Analytics kan vertragend werken, dus
onderin zetten helpt. Wat ook helpt is je cache termijn verlengen. Hij staat
nu op 4 uur of zo? Is dat bewust?

Ook is het aan te raden om die debug info over de parse time uit te zetten.
Dat is een vertragende factor. En ja, 460 ms of 820 ms (wat ik kreeg) is in
principe niet snel.

- Loop je code even na, haal alle overbodige code weg
- javascript en css altijd extern plaatsen
- kijk of je database geen fouten bevat (even via phpmyadmin testen)

Ric

Op 29-02-08 heeft Bart Boeschen Hospers <typo3 at ourlastyear.nl> het volgende
geschreven:

> Een van de sites die ik onderhoud (www.concept.utwente.nl) is gigantisch
> graag. Soms met parstijden van 10+ seconden.
> Is er een goede en makkelijke manier om dit te gaan
> debuggen/onderzoeken? Dus dat ik niet de complete site eerst down hoef
> te gooien.
>
> Daarnaast heb ik het idee dat laden van (al) gecache-de pagina's vrij
> langzaam is, dit zou naar mijn idee sowieso niet lang moeten/mogen duren.
>
> Een andere site die op dezelfde server draait (www.snt.utwente.nl) is
> voelt bij lange na niet zo traag aan, dus het zou an sich niet aan de
> [...]

Met vriendelijke groeten, kind regards,

drs Ric van Westhreenen

Werken bij alterNET? Vacatures PHP ontwikkelaar, TYPO3 developer, Office
Manager. www.alternet.nl/?418

alterNET Internet BV

Archimedesstraat 2
3316 AB Dordrecht

T. 078 635 1200
F. 084 834 9697
M. 064 808 6196
W. www.alternet.nl
KvK nr.: 23092865
*Disclaimer: *
This message (including any of its attachments) may contain confidential
and/or privileged information. If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by e-mail or telephone +31 (0)78 6351200 and
or printing of this message is strictly prohibited unless otherwise stated.
You are advised to carry out a virus scan before opening any attachments as
we do not accept any liability whatsoever for any damage sustained as a
result of any software viruses.