[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 Pagina - resources - bestanden

Rob De Vries spam_this at pandora.be
Wed Jul 16 15:30:01 CEST 2008

Maarten Mandemaker wrote:
> Beste lijst,
>
> Wanneer je in de backend een pagina bewerkt vind je onder het tabblad
> Resources het veld 'bestanden'. Ik vroeg me af of iemand weet wat hier
> het idee achter is, en of iemand hier gebruik van maakt.

Het idee is dat je elk soort bestand aan een pagina kan koppelen.
Zelf gebruik ik dit veel voor bv een grafische banner.
Je kan het bestand door middel van typoscript ophalen en gaan bewerken
met gifbuilder.

> Is het bijvoorbeeld met deze optie mogelijk een grafisch menu te maken
> met een andere afbeelding per pagina?
uiteraard is het ook mogelijk om zo een icoon mee te geven aan een
pagina in een menu.

Hiervoor is er ook een handige ext.
voorhande:http://typo3.org/extensions/repository/view/rgmenu/1.0.0/

deze geeft je voor een groot deel de juiste TS code.

have fun !
Rob