[TYPO3-UG Dutch] Maxfilesize

dick hoogendijk dick at nagual.nl
Mon Jul 7 13:01:01 CEST 2008

On Mon, 07 Jul 2008 10:41:10 +0200
Ellen <ellen at deboompjes.com> wrote:

> Ik heb net een ext. geïnstalleerd voor flash, deze werkt wel echter
> de flash die ik wil tonen is wat groot (50m) nu krijg ik onderstaande
> melding als ik de pagina wil opslaan
>
> Errors:
> 	1: Filesize (50 M) of file
> '/home/deboompjes/fileadmin/movie/Strandgolf20071.flv' exceeds limit
> (2.0 M). (tt_content:13:pi_flexform)
>
> Wat kan ik hier aan doen, ik heb alle limieten opgeschroefd maar geen
> resultaat

"chips" ... wat was dat ook al weer. Ik heb eentijd gelden hetzelfde
gehad en het toen opgelost zowel voor TYPO3 als de limiet binnen
tt_news. Controleer de mailarchiven even. [even zoeken ... ; gevonden]
=<oud bericht>
On Sun, 23 Mar 2008 07:12:59 +0100
"H.E.Weenink | Aristo WebDesign" <h.e.weenink at aristo-webdesign.nl>
wrote:

> OK, Dat is het een instelling uit Install > All configuration.
> Die staat bij mij op 128 mB (128.000 kB)
> En met mp4 bestanden (zag ik in je mail) heb je dat mogelijk ook
> nodig.

Ik heb inmiddels het volgende lijstje gevonden wat bepalend is voor de
grootte van files die kunnen worden 'behandeld' binnen typo3

In /typo3conf/localconf.php
$TYPO3_CONF_VARS['BE']['maxFileSize'] = 128000;

In typo3conf/ext/t_news/tca.php        #wijzigingen
'max_size' => '50000'                  #staat op 10000
'uploadfolederr' => 'uploads/media'    #default blijft oké

Iets soortgelijks kun je aanpassen voor foto's / plaatjes, maar de
standaard daarvoor vind ik goed genoeg.

Wat ik wel erg vervelend vind is dat je dit soort aanpassingen niet
kunt maken in een instellingsscherm, maar er direct voor in een tca.php
file moet wijzigen. Die wordt immers bij een upgrade weer overschreven.
Of heb ik een instellingsscherm over het hoofd gezien voor tt_news?

En verder zou ik van een typo3 guru nog wel willen weten of er nog meer
van dit soort beperkende factoren zijn in het handelen met files.

Ik bedoel: één instelling binnen php.ini zou voldoende moeten zijn maar
dat is het dus niet.

In php.ini heb ik verder nog:
post_max_size = 64M
upload_max_size = 64 M  #zou kleiner moeten zijn dan de post_max?
memory_limit = 128M

=</oud bericht>

Misschien dat je er iets aan hebt.

--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
++ http://nagual.nl/ + SunOS sxce snv91 ++