[TYPO3-UG Dutch] Via Typo3 serverruimte in MB's bekijken

Wiel, J.A.M van de j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Wed Jul 2 18:51:47 CEST 2008

Als je vrije schijfruimte wil bepalen, zul je ook rekening moeten houden met quota. Op een server met veel klanten/sites vind je vaak ook quota op de filesystems. Je plugin moet dan ook het volgende (minstens) kunnen:

1. Zijn er quota ingesteld?
Nee -> geef vrije fysieke schijfruimte
Ja -> Zie 2

2. Is de toegewezen ruimte in quota daadwerkelijk beschikbaar op fysieke disk?
Nee -> Geef resterende fysieke ruimte
Ja -> Geef resterende ruimte volgens quota

..anders heb je er nog niet heel veel aan. Maar ik ben het inderdaad wel met Ric eens. Rare eis aan een CMS dat je dit soort dingen zou willen zien/beheren. Dit gaat over serverbeheer, niet over contentbeheer. Al is het natuurlijk niet ondenkbaar dat je dit als backendmodule in TYPO3 schroeft, als het echt niet anders kan, ook al hoort het er eigenlijk niet echt thuis.

Groeten,
Bas