[TYPO3-UG Dutch] Typoscript - mouseover effect

Rob De Vries spam_this at pandora.be
Tue Jan 29 16:09:05 CET 2008

Barbara,

je kan je image aanmaken die dubbel zo groot is als je origineel. (bv
hoogte 200)
wrap deze in een a tag en geef het een class.
geef de class met css een vaste hoogte en breedte (maak er ook een block
elemet van display:block;) en zet overflow op hidden.
copieer deze class en geef het een hover waar je de positie van de
background image nu niet op top, maar op bottom zet.

Zo krijg je een rollover image zonder gebruik van JS.

have fun !
Rob.

ps: je kan natuurlijk ook gewoon js gebruiken op je image.
Zal in ieder geval beter zijn dan de js die TYPO3 gebruikt voor zijn
'roll-overs'.