[TYPO3-UG Dutch] praktisch oplossing wisselend topmenu

Jacco van der Post jacco at idexpander.com
Tue Feb 19 21:47:21 CET 2008

Hoi Rik

Dat lijkt me idd wel de gemakkelijkste oplossing, wanneer dat vaste
pagina's zijn, dwz ik neem aan dat gebruikers niet nog zelf extra
pagina's moeten kunnen aanmaken die dan automatisch in dat specifieke
menu terecht komen.

Dus misschien iets van constanten als doelgroep1-specifiek-menu = pid,
pid, pid

En dan in je menu idd de eenvoudige conditie [PidinRootline = pid]
waarbij pid hoofdpagina doelgroep x is. De lib met de specifieke
menuitems kan vervolgens de waarde van de constanten krijgen :

lib.doelgroep-specifiek-menu.special = list
lib.doelgroep-specifiek-menu.special.value = $doelgroep1-specifiek-menu

Afh. van de opbouw van de rest van je menu voor het niet specifieke
gedeelte kun je dan misschien excludeUidList gebruiken =
{$doelgroep1-specifiek-menu,$doelgroep2-specifiek-menu, etc.}

grts jacco