[TYPO3-UG Dutch] Extensie voor frontend editten van databasetabel

Eduard Renger eduard at renger.info
Tue Feb 19 18:53:46 CET 2008

Beste mensen,

na urenlang zoeken in de extensie repository en het uitproberen van diverse
extensies kom ik toch op het punt dat ik om hulp wil vragen.
Ik ben op zoek naar een extensie waarmee het mogelijk is dat een gebruiker
in de frontend iedere maand oid een vragenlijst invult met ja nee vragen,
een paar open vragen en de mogelijkheid om wat bestanden te uploaden. De
antwoorden op de vragen moeten in een tabel in de database worden
opgeslagen en als de gebruiker de vragenlijst weer wil invullen moeten de
antwoorden opgehaald worden uit de database zodat hij ze alleen maar hoeft
bij te werken.

Het gaat om een vraag of 40. Nu kan ik natuurlijk wel de fe_users tabel
uitbreiden met veertig kolommen en vervolgens net doen alsof de antwoorden
op de vragen bij het profiel van de gebruiker horen (hij mag immers als
enige de vragenlijst bijwerken) maar helemaal netjes is dat niet. En ik heb
nog geen enkele extensie gevonden die me makkelijk in staat stelt om ja nee
vragen toe te voegen aan een user profiel die hij vervolgens ook nog in de
front-end kan wijzigen.

De extensie gaat worden gebruikt om van alle gemeenten in het land
voortgang in samenwerking op het gebied van Werk en Inkomen zichtbaar te
maken. Iemand van de gemeente krijgt dus toegang tot het bijhouden van de
vragenlijst, en de resultaten worden elders vertaald naar grafiekjes e.d.
(dit gebeurt buiten Typo3).

Heeft iemand enig idee waarmee dit het makkelijkste kan?

Eigenlijk zou het heel eenvoudig moeten zijn, maar in de praktijk valt dat
dus vies tegen (voor mij iig).

met vriendelijke groet,
Eduard Renger
Bureau Keteninformatisering Werk en Inkomen