[TYPO3-UG Dutch] tt_news automatisch categorie toekennen

ben van 't ende [netcreators] ben at netcreators.com
Tue Feb 19 13:21:21 CET 2008

Martin van der Linden wrote:
> Beste Mensen,
>
> Weten jullie misschien of het mogelijk is om met TS alle news-items die
> je in één bepaalde sysmap aanmaakt automatisch één bepaalde categorie
> toe te kennen?
>
> Ik zit me de hele ochtend al suf te staren op de handleiding maar ik kom
> er niet achter.

Tjaa, het principe is dat je default instellingen regelt via TCA defaults. Dus
bijvoorbeeld: TCAdefaults.tt_news.category = 5 (waarbij 5 de id van jouw news
category). Het probleem is echter dat dit userTSconfig is. Er is wel iets gedaan
aan hoe TypoScript op meerdere manieren geimplementeerd kan worden, maar ik denk
niet dat het mogelijk is om deze userTSconfig in het TSconfig veld van de map
waar het nieuws zich in bevindt te zetten. Dat zou namelijk de ideale oplossing
zijn.

Misschien ff proberen, maar voor zover ik kan zien kan het niet wat je wilt.

gRTz

ben
--
netcreators :: creation and innovation