[TYPO3-UG Dutch] RTE CSS styles in BE goed maar niet getoond op FE

Jeroen Visser | ROQUIN E-Solutions jeroen at roquin.nl
Mon Dec 15 09:45:14 CET 2008

Goedemorgen,
Voor de configuratie van een RTE 1.7.7 i.c.m. TYPO3 4.2.3. heb ik een tweetal tabelstijlen toegevoegd aan de sysfolder nieuws. Dit is de enige plek
waar in de RTE van tabellen
gebruik gemaakt mag worden. Ik heb de volgende code toegevoegd aan TSconfig van de betreffende sysfolder om de stylen te tonen en op te slaan in de db:

RTE{
   default {
     contentCSS = fileadmin/css/rte.css

     proc{
       allowedClasses := addToList(contenttable-0,contenttable-1)
     }

     classesTable := addToList(contenttable-0,contenttable-1)
     ignoreMainStyleOverride = 1

   }

   classes {
     contenttable-0 {
       name = tabel zonder opmaak
     }
     contenttable-1 {
       name = tabel met opmaak
     }
   }

}

In de RTE wordt de gekozen tabel netjes getoond bij creëren en editten. Ook in de tt_news tabel staat de gekozen class bij de tabel. Wanneer ik nu het
bericht op de FE ga bekijken wordt de
gekozen style niet getoond. Ik heb deze TSconfig code ook toegevoegd aan de TSconfig van de root pagina met dat verschil dat de tabel button niet
getoond in de RTE van pagina's. Er wordt
na het ophalen het tt_news record ergens de gekozen class stel "contenttable-1" vervangen door "contenttable" waardoor de juiste style niet op de FE
zichtbaar is.

Wellicht heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Groeten,
Jeroen