[TYPO3-UG Dutch] rgmediaimages vraag

Dick Hoogendijk dick at nagual.nl
Mon Apr 28 12:19:36 CEST 2008

On Mon, 28 Apr 2008 11:23:01 +0200
"Rik Willems" <rik at actiview.nl> wrote:

> Er zijn al een aantal enthousiastelingen van rgmediaimages voorbij
> gekomen op de lijst. Hopelijk kan een van jullie mij helpen. Wat ik
> graag wil is dat ik een afbeelding kan opgeven die ingeladen wordt in
> plaats van het zwarte scherm. Het play icoon moet hier dan overheen
> vallen. Wat mij betreft kan het ook het eerste frame van het filmpje
> zijn. Is zoiets mogelijk? Het zwarte scherm vind ik namelijk nogal
> zwart. Het staat echt niet leuk als je het in een site verwerkt.

Je moet natuurlijk eigenlijk wel de handleiding lezen.
Deze vermeldt een Ts variable:

backgroundImage - If you play MP3 of FLV files, you can use this
flashvar to show a preview image or album cover. Use a url without the
http:// !

Wat jij wilt kan dus echt wel.
The FLV Player is heel goed te configureren. Zet je instellingen voor
de FLV speler binnen het content element en gebruik hiervoor het veld
"Alternative text"

Voorbeelden (uit de manual):
Let op het gebruik van de backgroundImage

Video I
callback:1,showDownload:1,backgroundImage:www.sitenaam.nl/fileadmin/upload/rgmimg1.jpg

mp3-File 1
callback:1,height:150,width:225,backgroundImage:www.sitenaam.nl/fileadmin/upload/mp3bg.jpg

--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
++ http://nagual.nl/ + SunOS sxde 01/08 ++