[TYPO3-UG Dutch] 2 menu's / pagetree / typoscript

Daniel Doesburg [netcreators] daniel at netcreators.com
Fri Apr 25 15:37:17 CEST 2008

Hoi Inigo,

Je bent aardig op weg.
Het lijkt me toe dat je een kant en klaar bouwpakketje hebt. Klopt dat?
Mijn voorstel is altijd, om dat dan zonder aanpassingen af te bouwen.
Als dat werkt begin dan voorzichtig met kleine aanpassingen.

Ook is niet helemaal duidelijk wat je wilt.

Uit het typoscript maak ik op dat je twee aparte menu's wilt. Dus op
twee aparte plaatsen op de pagina.
Bijvoorbeeld menu_1 bovenlangs en menu_2 in de linker kolom.

Dan pak ik even het andere stukje TS erbij:

#Main TEMPLATE cObject for the BODY
temp.mainTemplate = TEMPLATE
temp.mainTemplate {
	# Feeding the content from the Auto-parser to the TEMPLATE cObject:
	template =< plugin.tx_automaketemplate_pi1
	# Select only the content between the <body> tags
	workOnSubpart = DOCUMENT_BODY
	# Substitute the ###menu_1### subpart with dynamic menu:
	subparts.menu_1 < temp.menu_1
	# Substitute the ###link_1### subpart with dynamic menu:
	subparts.link_1 < temp.menu_1
	# Substitute the ###content### subpart with some example content:
	subparts.content < styles.content.get
}

Daar zie je dat menu_1 gemapt wordt op een marker ###menu_1###. Deze zal
dan vermoedelijk ook zo in je HTML template staan.
En op dezelfde manier geef je menu_2 ook een plaatsje op de pagina.
Eerst toevoegen in de HTML en vervolgens in bovenstaande TS.

Maar als je dan met menu_2 een submenu wilt laten zien dan moet je dat
aangeven met entryLevel = 1 (of 2 of 3 al naar gelang het level van de
betreffende pagina's).

Verder . . .
Ter info: de verwijzingen naar de HTML pagina kloppen (da’s valkuil
nummer 1 natuurlijk)
Wat bedoel je daarmee?
Als je daarmee de bovenstaande TS bedoelt zit er toch wat scheef.

Wat niet scheef is zijn je pagina's. Dus wat je daarmee bedoelt is
moeilijk te achterhalen.

Wat ook nog kan is dat je een menu wilt zoals je pagetree. Dus binnen
het niveau van menu_1 een subniveau.
Als dat zo is horen we het wel. Want dat gaat weer een beetje heel anders.

Groeten,

Daniel