[TYPO3-UG Dutch] 2 menu's / pagetree / typoscript

inigo grimbergen grimb at live.nl
Fri Apr 25 12:18:10 CEST 2008

Hi lijst

Deze beginner heeft documentatie gelezen en is enthousiast begonnen met het verbouwen van het voorbeeld HTML template. Gaat goed maar…
Er zit maar 1 menu in en ik wil er 2. Ik ben al een heel eind maar krijg menu 2 niet dynamisch gelinkt.

Vraag: moet ik mijn pagetree aanpassen of moet ik een wijziging in typoscript maken?
En zo ja welke?

Dit is mijn pagetree op dit moment:

-globe
            -root level
                        -homepage
                        -contact
                        -nieuwsbrief
            -link1
            -link2

En dit de relevante typoscript:

# Menu 1 cObject
temp.menu_1 = HMENU
 # Menu-object, textual
temp.menu_1.1 = TMENU
temp.menu_1.1 {
  # Normal state properties
 NO.allWrap = <li class="menu1-level1-no"> | </li>
  # Enable active state and set properties:
 ACT = 1
 ACT.allWrap = <li class="menu1-level1-act"> | </li>
}

# Menu 2 cObject
temp.menu_2 = HMENU
 # Link-object, textual
temp.menu_2.1 = TMENU
temp.menu_2.1 {
  # Normal state properties
 NO.allWrap = <div class="link1-no"> | </div>
  # Enable active state and set properties:
 ACT = 1
 ACT.allWrap = <div class="link1-act"> | </div>
}

Alle schuine pagina’s worden correct dynamisch gerendered (menu 1 dus)  de links (menu 2) nog niet.

Ter info: de verwijzingen naar de HTML pagina kloppen (da’s valkuil nummer 1 natuurlijk)
Ter info: alle schuine items zijn één level van gelijke prioriteit en alle items “link” zijn ook van gelijke prioriteit onderling. Twee categorieën items.

Alvast bedankt

Grt I.