[TYPO3-UG Dutch] Conditions debuggen

Wiel, J.A.M van de j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Thu Apr 24 09:21:53 CEST 2008

Hallo allemaal,
Iets zit er niet helemaal lekker in mijn templates. In de ObjectBrowser verschijnen een paar rare conditions als [globalVar = LIT:1=1] (natuurlijk is 1=1 waar) en zo nog wat meer, en er verschijnen foutmeldingen. Het lijkt vooralsnog geen invloed te hebben op de werking van de site, maar ik ben er niet gerust op. Een van de foutmeldingen is als volgt:

2: Line 5924: Object Name String, "[end]" contains invalid character "[". Must be alphanumeric or one of: "_-."
2: Line 5945: Object Name String, "[globalVar" contains invalid character "[". Must be alphanumeric or one of: "_-."
2: Line 5995: Object Name String, "[end]" contains invalid character "[". Must be alphanumeric or one of: "_-."
1: Line 5997: On return to [GLOBAL] scope, the script was short of 1 end brace(s)

Iemand een idee hoe ik erachter komt welke van mijn vele tientallen templates deze regelnummers heeft? Het is namelijk monnikenwerk om al die regels templatecode met de hand door te gaan ziften op zoek naar een typfout waarvan ik niet eens zeker weet hoe 'ie eruit ziet..

Groeten,
Bas