[TYPO3-UG Dutch] Over subdomeins, domain records en Siteground

Harry Bos harry.bos.2008 at gmail.com
Sat Apr 19 18:49:13 CEST 2008

Dag Lijst,

Ik heb bij Siteground een Typo3 omgeving staan met een domein
http://www.toveren.nl.
Ik heb daar in het cPanel http://www.hocuspocus.nl en
http://www.abracadabra.nl als een Domain Pointer weggezet (bij
Siteground heet dat Parked Domain) en in Typo3 twee domain records
gemaakt. Beide domeinnamen werken zoals ik dat had verwacht.

Nu wilde ik ook http://mutsen.toveren.nl en http://konijnen.toveren.nl
laten werken. Ik heb in Typo3 twee domain records gemaakt, echter in
cPanel kon ik de subdomeinen niet invoeren als een domainpointer. Dat
kan wel bij mijn huidige hoster, maar daar wil ik weg.

Via de helpdesk van Siteground enkele tickets aangemaakt, als antwoord
kreeg ik "If you would like a redirect on a domain level, we can add a
CNAME record for the mutsen sub-domain in your domain's DNS zone and
point it to www.toveren.nl"  .. anyway.. dat was niet de oplossing. Want
ik krijg geen website te zien als je deze url's intypt in je browser.

Iemand ervaring hoe ik een subdomain bij Sitehosters laat werken?
Welke vraag moet ik aan de helpdesk stellen?
Kan dit eigenlijk wel bij Sitehosters? Suggesties?

Dank en groet,
  - Harry -