[TYPO3-UG Dutch] extensie upgrade

Thomas Noest thomas at thomasnoest.nl
Sun Apr 13 22:33:21 CEST 2008

Hoi lijst,

Ondanks vele uren zoeken kan ik geen sluitend antwoord vinden voor het
volgende probleem:

Ik heb een typo3 4.0.4 install met tt-news 2.2.24. Ik kan in tt_news geen
records meer toevoegen door een probleem met relaties wat naar ik
begrijp(bugtracker) is opgelost met de laatste tt_news versie. In de
extension manager heb ik echter geen Upgrade! optie in het drop-down menu
(stond in de manual). Ik heb de laatste .t3x gedownload en begrijp van de
extension manager dat ik hiermee de oude versie kan overschrijven. Maar ik
ben nog wat huiverig hiervoor om de volgende redenen:

- Is dit de ge-eigende manier om een extensie up te graden?
- Worden alleen de bestanden met de zelfde naam overschreven zodat er oude
bestanden blijven staan die mogelijk problemen geven? Of is dit een
'cleane' methode?
- Hoe weet ik dat dit geen break opleverd? Hoe weet ik dat er geen
aanpassingen in de database nodig zijn?

Dit is een live systeem, en eerdere aannames van mijn kant dat iets in
typo3 'waarschijnlijk wel zus en zo' zal werken werden wel eens
gelogenstraft, vandaar mijn huiverigheid.

Dus, koudwatervrees of?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Thomas Noest
--
Thomas Noest
Mondriaanstraat 83